Σάββατο, 27 Σεπτεμβρίου 2025
21.9 C
Chios

Social

Συνάντηση εκπαιδευτικών και γονέων στον Οίκο Χίου Διδασκάλου

Με σύνθημα «όχι στην υποβάθμιση σχολείων στη Χίο», ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου καλεί σε συνάντηση και συζήτηση γονιών και την Τετάρτη 10/9 στις 18:00 στον Οίκο Χίου Διδασκάλου.

Η ανακοίνωση του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου:

Η φετινή σχολική χρονιά βρίσκει το νησί μας χωρίς να υπάρχει 12τάξιο σχολείο. Φθάσαμε δηλαδή, με τη διαχρονική πολιτική της «εξοικονόμησης» δασκάλων, εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, να μην υπάρχει σχολείο με 2 πρώτες δημοτικού, με Σχολεία με μεγαλύτερες σε αριθμό τάξεις μαθητών/τριών και λιγότερους Εκπαιδευτικούς.

Αυτή η κατάσταση επηρεάζει και τις υπόλοιπες ειδικότητες, που θα είναι μειωμένες σε σχέση με προηγούμενα χρόνια και φυσικά σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες. Απόδειξη ότι πολλοί συνάδελφοι αναγκάζονται να συμπληρώνουν ωράριο σε 3 ή και 4 σχολεία με πρόσθετο το κόστος των μετακινήσεων.

Για όλα αυτά είχαμε προειδοποιήσει εδώ και χρόνια, με τελευταία δυναμική κινητοποίηση του Συλλόγου μας στη διεύθυνση μαζί με γονείς τον Ιούνιο. Τα όποια περιθώρια «ελιγμών» και «καλής θέλησης» από τη Διεύθυνση καταρρέουν υπό το βάρος της πολιτικής του Υπουργείου και από την ίδια τη ζωή. Δεν κρύβεται πλέον η περεταίρω υποβάθμιση των σχολείων στο νησί μας για τα επόμενα χρόνια.

Τα κλεισίματα τάξεων, οι συγχωνεύσεις δεν πρέπει να περάσουν. Τα σχολεία μας πρέπει να κρατηθούν όρθια και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με αγώνα. Ειδικά τα σχολεία των πιο πληττόμενων περιοχών, στα νησιά, περιοχές με καταστροφικές πυρκαγιές όπως η Χίος, πρέπει να αντιμετωπιστούν με θετική διάκριση και φροντίδα. Εκεί φαίνεται η αληθινή πρόθεση των πολιτικών και των κομμάτων που μοιράζουν υποσχέσεις.

Η παραπληροφόρηση και τα ψέματα της κυβέρνησης ότι οι συγχωνεύσεις, τα κλεισίματα τάξεων και σχολείων για -τάχα- καλύτερη εποπτεία των σχολείων αλλά και τα αντιεπιστημονικά επιχειρήματα ότι γίνεται καλύτερο μάθημα με περισσότερους μαθητές στις τάξεις είναι προκλητικά! Αυτό ταιριάζει άραγε στις εκπαιδευτικές ανάγκες του 21ο αιώνα;

Το πρόσχημα του δημογραφικού προβλήματος

και της επίκλησης της υπογεννητικότητας δεν είναι φυσικά φαινόμενα!

Η κυβέρνηση και όσοι τη στηρίζουν αξιοποιούν ως πρόσχημα τη μείωση του μαθητικού πληθυσμού και τη δημογραφική κατάρρευση. Είναι υποκριτές αφού η σημερινή αλλά και οι προηγούμενες κυβερνήσεις είναι που αντιμετωπίζουν τις αναπληρώτριες ως εργαζόμενες β’ κατηγορίας που δε δικαιούνται ούτε καν 9μηνη άδεια ανατροφής και επαπειλούμενη. Πως μετά να κάνουν οικογένεια;

Πρόκειται για ένα ζήτημα που έχει βαθύτερες κοινωνικές και οικονομικές αιτίες, που δημιουργούν οι πολιτικές τους με τα τεράστια εμπόδια που έχει ένα νέο ζευγάρι να φτιάξει τη ζωή του και να κάνει την οικογένεια όπως το επιθυμεί. Κρύβουν τα αδιέξοδα που δημιουργούνται από τα άθλια μεροκάματα και τα ωράρια λάστιχο, τα πανάκριβα ενοίκια που πρέπει να πληρώνει κανείς για να ζήσει σαν άνθρωπος. Είναι η ζούγκλα του ανταγωνισμού στην αγορά  εργασίας, που αναγκάζει νέους ανθρώπους να σπουδάζουν και να αναζητούν προσόντα και πιστοποιήσεις μέχρι τα 35 και τα 40 τους χρόνια, για να είναι ανταγωνιστικοί, όπως μας λένε, και αυτό εμείς οι εκπαιδευτικοί το ξέρουμε πάρα πολύ καλά. Είναι η 13ωρη εργασία ήλιο με ήλιο, που προωθούν ως κανονικότητα.

Κοινός και ενιαίος αγώνας εκπαιδευτικών και γονιών για όλα τα ζητήματα που αφορούν τη ζωή μας.

Για μισθούς και ζωή με αξιοπρέπεια, για μόνιμη και σταθερή εργασία, για υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων.

Για μείωση του αριθμού των μαθητών σε 15 ανά τμήμα, που προβάλαμε πλατιά ειδικά την περίοδο της πανδημίας και αποτελεί τη σύγχρονη και παιδαγωγικά ορθή απάντηση συνολικά για την εκπαίδευση και έμμεσα απαντάει και στο θέμα της μείωσης του μαθητικού πληθυσμού.

Είναι αδύνατο για τον εκπαιδευτικό να ασκήσει απρόσκοπτα το παιδαγωγικό του έργο σε πολυπληθή τμήματα, μέσα στα οποία μάλιστα φοιτούν παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες ή άλλες δυσκολίες. Με αυτόν τον απαράδεκτο τρόπο τα παιδιά στερούνται το αυτονόητο δικαίωμά τους σε ισότιμη εκπαίδευση, που λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες του καθενός. Είναι δικαίωμα κάθε μαθητής να έχει τη μόρφωση και το εκπαιδευτικό πλαίσιο που δικαιούται.

Αντί το 2025 να συζητάμε πώς οι μαθητές/τριες και ιδιαίτερα αυτοί/ές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες θα έχουν ακόμη περισσότερες δυνατότητες εξέλιξης μέσα από την αντίστοιχη αναγκαία εκπαιδευτική παρέμβαση, το Υπουργείο απαντάει ότι αυτή η ανάγκη είναι κόστος που πρέπει να κοπεί.

Αντί το 2025 να συζητάμε για μαζικές μόνιμες προσλήψεις όλων των αναπληρωτών, για να έχουν οι μαθητές όλη την αναγκαία στήριξη σε σταθερή βάση, στο Υπουργείο δημιουργούν κόφτες που μειώνουν τις προσλήψεις.

Αντί το 2025 να συζητάμε για αποφασιστική μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, έχουμε μια μεθοδευμένη επιχείρηση αύξησης των μαθητών, ακόμα και σε περιπτώσεις που υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες.

Οι ανάγκες των μαθητών/τριών μας δεν είναι κόστος ! Θα μας βρουν απέναντί τους.

Ο Σύλλογός μας έκανε μια πρώτη συζήτηση με γονείς και εκπαιδευτικούς. Συνεχίζουμε καλώντας τους συναδέλφους μας, του Συλλόγους Γονέων των σχολείων, την Ένωση Γονέων σε νέα συνάντηση, συζήτηση και δράση. Συσπειρωμένοι στο Σύλλογο, στην Ομοσπονδία, με τους γονείς των μαθητών μας, δε θα επιτρέψουμε να καταπατηθούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας και ο παιδαγωγικός μας ρόλος. Αυτό που φτιάχνουν είναι το σχολείο της αγοράς, των ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων, της κατηγοριοποίησης και της απαξίωσης του παιδαγωγικού ρόλου των δασκάλων. Το σχολείο του ΟΟΣΑ και της ΕΕ! Το σχολείο όπου οι μαθητές είναι αριθμοί και τα πάντα λογαριάζονται με τη λογική κόστους-οφέλους.

Απαιτούμε:

  • Ανάκληση των αποφάσεων για κλείσιμο και συγχωνεύσεις τμημάτων. Να γίνουν κατατμήσεις (διχοτομήσεις με παιδαγωγικά κριτήρια) και εγκρίσεις ολιγομελών τμημάτων.

  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Άμεσα και σε μια φάση να καλύψει το υπουργείο όλα τα δηλωθέντα κενά.

  • Τμήματα 15 μαθητών! Σε Τμήματα με πάνω από 15 νήπια/προνήπια 2η Νηπιαγωγός

  • Μείωση του ωραρίου των νηπιαγωγών και των συναδέλφων στα ολιγοθέσια σχολεία όπως στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς.

  • Κάλυψη των αναγκών παράλληλης στήριξης για όλους τους μαθητές/τριες.

  • Αυξήσεις στους μισθούς, επιστροφή 13ου και 14ου μισθού, 9μηνη άδεια ανατροφής για τις αναπληρώτριες. Μόνιμη και σταθερή εργασία με όλα τα ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα, με σταθερό ωράριο. Κατάργηση των νόμων που προωθούν τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις και την κατάργηση της Κυριακής Αργίας.

  • Άδεια κύησης, τοκετού, λοχείας, μητρότητας με πλήρεις αποδοχές και ασφαλιστικά δικαιώματα, ανεξάρτητα εργασιακών σχέσεων. Μέτρα ουσιαστικής στήριξης και προστασίας της μητρότητας.

  • Ενίσχυση των νέων ζευγαριών, ειδικά της πολύτεκνης και της μονογονεϊκής οικογένειας.

  • Αποκλειστικά δημόσιοι και δωρεάν βρεφονηπιακοί σταθμοί και δημιουργική απασχόληση για όλα τα παιδιά.

  • Ενιαίο, καθολικό αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σύγχρονο σύστημα Υγείας – Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας για πρόληψη, θεραπεία, αποκατάσταση και προαγωγή της υγείας.

Περισσότερα Νέα

Παραλίγο να τους έρθει το…ερείπιο στο κεφάλι

«Άγιο είχαν» οι διερχόμενοι από τη συμβολή των οδών Ροϊδου και Βενιζέλου  το μεσημέρι της...

«Μπαλάκι» ο φάκελος για το λεωφορείο της Αμανής ανάμεσα σε Δήμο και Περιφέρεια (vid)

Το «πράσινο φως» για τη δημοτική συγκοινωνία στην Αμανή, άναψε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών κ.Κυρανάκης, ...

Ενημέρωση για τη δημιουργία γεωπάρκου στη Χίο στο Περιφερειακό Συμβούλιο (vid)

Ενημέρωση για το θέμα της ίδρυσης γεωπάρκου στη Χίο έκανε στο περιφερειακό συμβούλιο ο αρμόδιος...