Δευτέρα, 23 Νοεμβρίου 2020
16 C
Chios

25η Ιουνίου, η παγκόσμια ημέρα του ναυτικού. Ε…και;

Του Συνταξιούχου Πλοιάρχου Ε.Ν. Στέλιου Κουμπιά:

Η 25η Ιουνίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα για τον Ναυτικό!

Καθιερώθηκε από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) το 2010 με σκοπό να υπενθυμίζει σε όλη την κοινωνία και ειδικά στο ναυτιλιακό κόσμο πως οι ναυτικοί μας αποτελούν το πιο ζωντανό κύτταρο της ναυτιλίας.

Σκοπός της Παγκόσμιας Ημέρας για τον Ναυτικό είναι η αναγνώριση της συνεισφοράς των ναυτικών παγκοσμίως στο διεθνές εμπόριο, στην παγκόσμια οικονομία αλλά και στην κοινωνία των πολιτών.

Φυσικά εφέτος η παγκόσμια ημέρα για τον Ναυτικό αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα μιας και λόγω της πανδημίας πάνω από 150000 ναυτικοί παγκοσμίως (μέσα σε αυτούς είναι και οι Έλληνες ναυτικοί που υπηρετούν αυτή την ώρα στα πλοία) βρίσκονται σε δυσμενή θέση και δεν μπορούν να ξεμπαρκάρουν, υπερβαίνοντας κατά πολύ τα όρια αντοχής-υπομονής και επιμονής, και ο ναυτικός είναι ένα σώμα και είναι κι αυτό όπως το δικό σας, δεν είναι σούπερμαν αλλά μπορεί σε ένα ταξίδι και σε διάστημα λίγο ημερών να περάσει από τρείς κλιματικές συνθήκες (Χειμώνα – Τροπικό – Καλοκαίρι) και μπορείτε να καταλάβετε τις επιπτώσεις που έχει αυτό στον οργανισμό του, με τα πλοία όλων των κατηγοριών μεταφέρουνε φορτία που πολλές φορές είναι πολύ επικίνδυνα για την υγεία τους, κι όμως αυτό το επάγγελμα δεν ανήκει στα βαριά και ανθυγιεινά!! γιατί δεν «βόλευε» κανέναν (Εφοπλιστές – Κυβερνήσεις), αλλά και φυσικά μεγάλη ευθύνη για όλα τα εις βάρος των ναυτικών φέρει και η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία(ΠΝΟ) που ποτέ δεν πάλεψε για τα συμφέροντα του ναυτικού και παραμένει υπό την ομηρεία των Εφοπλιστών.

Η ναυτιλία μεταφέρει περισσότερο από το 90% του παγκόσμιου εμπορίου, συμπεριλαμβανομένων ζωτικής σημασίας ιατρικών προμηθειών, τροφίμων και άλλων βασικών αγαθών που είναι κρίσιμα για την αντιμετώπιση της πανδημίας και της παγκόσμιας κρίσης που όλοι βιώνουμε.

Η κινητήριος δύναμη της ναυτιλίας, οι άνθρωποί της, καλούνται αυτή τη στιγμή να αντιμετωπίσουν κάτω από αντίξοες συνθήκες μία απίστευτη πρόκληση, που είναι αποτέλεσμα των ταξιδιωτικών περιορισμών που σχετίζονται με το COVID-19. Ουσιαστικά εκατοντάδες χιλιάδες από τα δύο εκατομμύρια ναυτικούς του κόσμου έχουν εγκλωβιστεί στη θάλασσα για μήνες.

Οι ναυτικοί από τη φύση της εργασίας τους είναι άνθρωποι οι οποίοι βρίσκονται μακριά από το σπίτι τους και βιώνουν μια ιδιότυπη συνεχή «καραντίνα» καθώς αναγκάζονται να ζουν περιορισμένοι εν πλω για μεγάλο χρονικό διάστημα. Σαν να μην έφθαναν οι δυσκολίες του επαγγέλματος, αφού έχουν περάσει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα απομονωμένοι στο πλοίο, με τη λήξη της θητείας τους, βρίσκονται αντιμέτωποι με την απαγόρευση του επαναπατρισμού τους, ενώ πολλές χώρες, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα δεν τους επιτρέπουν καν την έξοδό τους στη στεριά με την άφιξη του πλοίου στο λιμάνι.

Δυστυχώς δεν βλέπουμε να υπάρχει η δέουσα και άμεση επέμβαση του Ελληνικού κράτους για την επίλυση του σοβαρού αυτού προβλήματος, γιατί είναι και οι ναυτικοί που καρτερούν να μπαρκάρουν και έχουν φθάσει σε πολύ δυσμενή θέση από οικονομικής απόψεως.

Είμαι σίγουρος ότι σε πολλούς που δεν γνωρίζουν επακριβώς το ναυτικό επάγγελμα θα τους φανούν περίεργα τα γραφόμενά μου και ίσως να γίνομαι «γραφικός», αλλά για πέστε μου ξέρετε πολλά επαγγέλματα που ο εργαζόμενος βρίσκεται 24 ώρες το εικοσιτετράωρο στον τόπο της εργασίας του, ότι δεν υπάρχει στάνταρ 8ωρο εργασίας, Σαββατοκύριακα και αργίες; Μήπως γνωρίζετε ότι οι ναυτικοί κατά 99% από την ημέρα που θα μπουν στο πλοίο μέχρι να απολυθούν βλέπουν μόνο ουρανό και θάλασσα!! Ξέρετε ότι αν και έχουν μειωθεί κατά πολύ οι Έλληνες ναυτικοί στα πλοία εξακολουθεί η ελληνική ναυτιλία να έχει τη μεγαλύτερη συνεισφορά στην ελληνική οικονομία; και φυσικά σε τοπικό επίπεδο ήταν και είναι ο μεγαλύτερος αιμοδότης της Χιώτικης οικονομίας;

Μπορείτε να σκεφτείτε τι θα γινόταν στην παγκόσμια οικονομία αν σταματούσε για μερικές ημέρες να γυρίζει η προπέλα; Γιατί όπως ανάφερα στην αρχή της επιστολής μου, η μεταφορά των αγαθών παγκοσμίως με τα εμπορικά πλοία φθάνει το ποσοστό του 90% στην μεταφορά του παγκοσμίου εμπορίου!

Και η εύκολη απάντηση, Μα πληρώνετε καλά ο ναυτικός, βγάζει λεφτά!!, Εσύ καλέ μου φίλε που έχεις αυτή την άποψη σκέψου ότι ο ναυτικός από την ημέρα που θα απολυθεί από το πλοίο(στο 6μηνο) σταματάει να πληρώνεται και για όσο διάστημα παραμείνει ξέμπαρκος δεν υπάρχει κανένα έσοδο, μόνο έξοδα, και σε ρωτώ γιατί δεν πήγες να γίνεις και εσύ ναυτικός, παρά έβαλες «λυτούς και δεμένους» να γίνεις στεριανός;

Δυστυχώς τον εν ενεργεία και απόμαχο ναυτικό τον θυμούνται όλοι και ειδικά οι προύχοντες μόνο όταν υπάρχει καμιά εκδήλωση για τους ναυτικούς οπότε και βγάζουν λόγους «πλημμυρισμένους» από αγάπη και λατρεία για τους ναυτικούς αλλά αυτό κρατάει μόνο όσο διαρκεί η  εκδήλωση, μετά…. Άστο να πάει άστο!!

25η Ιουνίου, η Παγκόσμια ημέρα του Ναυτικού, Ε! και; άλλη μια μέρα όπως όλες οι άλλες!!

Σε όλους τους ναυτικούς μας εύχομαι από καρδιάς καλά ταξίδια με καλές ειδήσεις και γρήγορα κοντά μας, εμείς τουλάχιστον οι απόμαχοι της θάλασσας σας έχουμε συνέχεια στην σκέψη μας και με κάθε τρόπο προσπαθούμε να γίνουμε η φωνή σας στα προβλήματά σας.

Ο Άγιος Νικόλας πάντα στην πλώρη σας!!

Περισσότερα Νέα

Έφυγε από τη ζωή η Μαίρη Παπακωνσταντίνου

Έφυγε από τη ζωή η σπουδαία Χιώτισσα γλύπτρια Μαίρη Παπακωνσταντίνου. Το έργο της Μαίρης Παπακωνσταντίνου έχει...

«Εξ’ αποστάσεως» εξυπηρέτηση….με καλάθι στο Δήμο Χίου

Έναν διαφορετικό τρόπο προκειμένου να εξυπηρετούνται οι δημότες, χωρίς να εισέρχονται στο κτήριο του ΚΕΠ,...

«Να αυξηθεί περαιτέρω ο προϋπολογισμός για την ενίσχυση μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων» (vid)

Την περαιτέρω αύξηση του προϋπολογισμού του προγράμματος της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου για τις μικρές και...